Opublikowano 6 komentarzy

Słownictwo czy gramatyka?

Co jest bardziej przydatne? Co jest ważniejsze?

Myślę, że trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, a wszystkie odpowiedzi (1. gramatyka!, 2. słownictwo! 3. gramatyka i słownictwo!) można by uznać za poprawne.

Każdy nauczyciel marzy o uczniach, którzy w takim samym stopniu, czy też tempie przyswajają i jedno i drugie. Ale nie zawsze jest tak “kolorowo”. Są uczniowie, którzy nie mają problemu z gramatyką, ale ich zasób słownictwa jest bardzo ograniczony. I odwrotnie, są uczniowie, którzy mają bogate słownictwo, ale niekoniecznie mówią gramatycznie.

Warto też sobie odpowiedzieć na pytanie: do jakich celów jest uczniowi potrzebna znajomość języka obcego. Jeżeli chce przyzwoicie zdać egzamin (ósmoklasisty, maturalny, czy inny), to nie ma przebacz – słownictwo i gramatykę musi mieć w przysłowiowym małym palcu (oczywiście na poziomie danego egzaminu). Jeżeli mamy uczniów, którym zależy głównie na komunikacji (są to głównie osoby pracujące, często chcące wyjechać do pracy za granicę), to oczywiście głównie stawiamy na słownictwo, ale jednocześnie nie pomijamy gramatyki.

A jak pomóc uczniom wzbogacać i utrwalać słownictwo? Najlepiej poprzez grę, której towarzyszą emocje. Jedną z takich gier jest TABOO 🙂

Dziś mam dla Was i Waszych uczniów 30 pięknych kart taboo związanych z tematem ENVIRONMENT.

Do pobrania TUTAJ.

Miło mi będzie, gdy zostawicie swój komentarz pod tym postem 🙂

W sklepie znajdziecie wiele innych materiałów do ćwiczenia / utrwalania słownictwa – zapraszam 🙂

close

10%

Subskrybuj nas i otrzymaj zniżkę na zakupy 🎁

6 komentarzy do: “Słownictwo czy gramatyka?

  1. dziękuję za wspaniałe materiały 🙂 Małgosia

    1. Dziękuję, pani Małgosiu 🙂

  2. Dzielący się anglista zasługuje na WIELKIE podziękowanie 😍

    1. Dziękuję

  3. Dziękujemy, materiały super, bardzo przydatne 🙂

  4. Dziękuję

Możliwość komentowania jest wyłączona.